Holdbeskrivelser

Yin Yoga

Sikkert, plejende og et perfekt sted at begynde din yogarejse.

Slip tøjlerne, prøv at overgive dig til en mindfuld praksis, hvor du få dit nervesystem ned i gear igen. Når du først har prøvet yin yoga, er du fanget. Fanget af et velvære, du ikke kan forklare.

Du strækker og presser muskler, bindevæv og energibaner og til den afsluttende afspændning, kan du næsten høre kroppen sige tak. Stillingerne holdes fra 45 sek. – 5 min. Kom som du er! 

Hatha Yoga

Masser af tid til at opleve og mærke.

Du skal vælge en Hatha time, hvis du gerne vil have en yogaklasse, som er lidt “nemmere” og ikke nær så udholdenheds-krævende som serier af stillinger.

Du får tid til, at “komme dig” efter hver stilling og du kan fokusere mere på, at lave stillinger ordentlig og korrekt.

En Hatha time involverer et sæt fysiske stillinger og nogle vejrtrækningsteknikker, der øves langsommere og med mere statisk holdning.

Yoga Flow

Kreativ yogastil, inspireret af Vinyasa og Astanga.

Sammensætning af hver time er forskellig. Timen foregår i moderat tempo, hvor vi opbygger styrke og udhold-enhed. Følger din vejrtrækning og forbedre din smidighed. Kendskab til Yoga er nødvendig, for at få en god oplevelse på dette hold. 

Pilates

Elegant form for træning, der kræver teknik, smidighed, balance og styrke; men vi starter stille og roligt så alle, også helt nye,
kan være med.

Pilates er effektiv træning, gavnlig hvis du har dårlig ryg, eller ikke er til højlydte aerobic-timer, men gerne vil have en flot rank holdning og føle dig stærk og godt tilpas.

Træningen foregår hele tiden kontrolleret, og med en meget udførlig instruktion fra træneren. Vejrtrækningen er et vigtigt element i Pilates. Træk vejret ind gen-nem næsen og ud gennem munden. Der skal ofte nogle øvelser til før man mestrer vejrtrækningen, men du vil få en grundig guidning til hver træning. 

Skavanker Yoga

Yoga er for alle, også for dig. 

Holdet er tilrettelagt som hensyntagen for dig med skavank.

Øvelserne på dette hold er valgt så alle kan være med og få noget ud af det, begyndere som øvede.

Gennem øvelserne opbygges og bevares en sund og smidig krop. Øvelserne aktiverer og stimulerer kredsløbet og de indre organer. Gennem afspænding tilføres kroppen energi. Åndedrætsøvelserne virker nerveberoligende.

Den styrke, smidighed, ro og harmoni som yoga bibringer, giver større modstandskraft mod sygdomme og psykiske problemer.

Vi starter og slutter med afspænding. Yoga vil give dig en fornemmelse af kropslige helhed og balance.

Hver onsdag kl. 16:00 – 17:00 – 10 pladser.

Pulsing Barre Workout

Tager udgangspunkt i Ballet, Pilates, Yoga og styrketræning.

Du træner dine muskler til det yderste med intensiv syretræning i graciøse øvelseserier. De små pulserende bevægelser strammer og toner dine muskler og kan på den måde ommøblere din krop og opbygge en stor råstyrke og smidighed. Der vil være fokus på din balance, vejrtrækning og kropsholdning under træningen.

Med barren som redskab kan du udføre øvelser langt mere præcis og korrekt og resultatet giver dig en smuk holdning, og stærke tonede muskler. En Pulsing Barre workout er altid krævende, og træningsformen udfordrer altid udøveren, hvilket gør at du hver gang oplever træningen forskelligt.

Power Barre

Det bedste fra barre, styrketræning og højintensiv cardio!

Power Barre er træningsprogram, der tager det bedste ud af barre og smelter det sammen med styrketræning, højintensiv cardio og modstandsbaserede øvelser for at holde dit sind og muskler gætte. Det bliver sjover, frisk og alvorligt udfordrende – perfekte til alle, der elsker barre, men som ønsker at intensivere deres træning på en helt ny måde.

Gør dig klar til at svede, forme og glide dig hen til en stærkere dig.

  • Ton dine muskler
  • Øg din udholdenhed
  • Find et nyt niveau af styrke

Meditation for begynder

Meditation er godt, men også svært!

Det er faktisk noget af det sværeste overhovedet, men samtidig er det også noget af det bedste du kan gøre for dig selv. Meditation er nemlig et fantastisk redskab til at modvirker stress, få kontrol over ens tanker og slippe af med frygt og bekymringer.

Meditation for begyndere, er en halv times introduktion til meditation med forskellige øvelser skabt til at hjælpe en med at meditater. Samtidig er det en mulighed for at meditere sammen med andre, hvilket skaber en helt unik energi og ro.