Holdbeskrivelser

Yin Yoga

Sikkert, plejende og et perfekt sted at begynde din yogarejse

Slip tøjlerne, prøv at overgive dig til en mindful praksis, hvor du får dit nervesystem  ned i gear igen. Når du først har prøvet Yin Yoga, er du fanget. Fanget af et velvære, du ikke kan forklare.

Du strækker og presser muskler, bindevæv og energibaner og til den afsluttende afspændning, kan du næsten høre kroppen sige tak. Stillingerne holdes fra 45 sek. – 5 min. Kom som du er! 

Hatha Yoga

Masser af tid til at opleve og mærke

Du skal vælge en Hatha time, hvis du gerne vil have en yogaklasse, som er lidt “nemmere” og ikke nær så udholdenheds-krævende som Flow Yoga.

Du får tid til, at nyde og mærke hver stilling og tid til, at fokusere åndedrættet.

En Hatha time involverer et sæt fysiske stillinger og nogle vejrtrækningsteknikker, der øves langsommere og med mere statisk holdning.

Yoga Flow

Kreativ yogastil inspireret af Vinyasa og Astanga

Sammensætning af hver time er forskellig. Timen foregår i moderat tempo, hvor vi opbygger styrke og udholdenhed. Følger din vejrtrækning og forbedrer din smidighed.

Kendskab til Yoga er fordel, for at få en god oplevelse på dette hold. 

Pilates

Elegant form for træning, det kræver teknik, smidighed, balance og styrke. Vi starter stille og roligt så alle – også helt nye – kan være med

Pilates er effektiv træning, særlig gavnligt hvis du har dårlig ryg, eller ikke er til højlydte aerobic-timer, men gerne vil have en flot rank holdning og føle dig stærk og godt tilpas.

Træningen foregår hele tiden kontrolleret, og med en meget udførlig instruktion fra underviseren. Vejrtrækningen er et vigtigt element i Pilates. Træk vejret ind gennem næsen og pust ud gennem munden. Der skal ofte nogle øvelser til før du mestrer vejrtrækningen, du får en grundig guidning til hver enkelt øvelse.

Skavanker Yoga

Yoga er for alle, også for dig

Holdet er tilrettelagt, så det tager hensyn til dig med skavanker

Øvelserne på dette hold er valgt så alle kan være med og får noget ud af det, begyndere som øvede.

Gennem øvelserne opbygges og bevares en sund og smidig krop. Øvelserne aktiverer og stimulerer kredsløbet og de indre organer. Gennem afspænding tilføres kroppen energi. Åndedrætsøvelserne virker beroligende på nervesystemet.

Den styrke, smidighed, ro og harmoni som yoga bibringer, giver større modstandskraft mod sygdomme og psykiske udfordringer.

Vi starter og slutter klassen med afspænding. Yoga vil give dig en fornemmelse kropslig helhed og balance.

Power Pilates

Power træningsprogram, der tager det bedste ud af pilates og smelter det sammen med styrketræning, højintensiv cardio og modstandsbaserede øvelser

Det bliver sjovere, friskt og alvorligt udfordrende – perfekte til alle, der elsker Pilates, det perfekte valg til dig som ønsker, at intensivere din træning på en helt ny måde.

Gør dig klar til at svede, forme og glide dig hen til en stærkere dig.

Ton dine muskler og øg din udholdenhed.